„YouTube“ blokuoja RT ir Sputnik, nes Rusija liepia žiniasklaidai nesakyti „invazija“

„YouTube“ blokuoja RT ir Sputnik, nes Rusija liepia žiniasklaidai nesakyti „invazija“
Padidinti / Pagrindinė „Sputnik“ naujienų redakcija Maskvoje 2018 m. balandžio 27 d.

Getty Images | Mladenas Antonovas

„Google“ šiandien pranešė, kad „YouTube“ blokuoja RT (buvusią „Russia Today“) ir „Sputnik“ visoje Europoje. „Dėl Ukrainoje vykstančio karo blokuojame „YouTube“ kanalus, prijungtus prie RT ir Sputnik visoje Europoje, ir tai įsigalioja nedelsiant“, – „Google Europe“ paskelbė Twitter. “Prireiks laiko, kol mūsų sistemos visiškai suaktyvės. Mūsų komandos ir toliau stebi situaciją visą parą, kad imtųsi greitų veiksmų.”

Rusijos vyriausybė griežtai kovoja su naujienomis apie jos invaziją į Ukrainą ir liepė žiniasklaidos priemonėms nevadinti to „ataka“, „invazija“ ar „karo paskelbimu“. JAV vyriausybė RT ir Sputnik pavadino „kritiniais Rusijos dezinformacijos ir propagandos ekosistemos elementais“.

„YouTube“ žingsnis po to, kai Europos Sąjungos pareigūnai sako „uždraudžiantys „Russia Today“ ir „Sputnik“ transliacijas ES. „Valstybės valdomos „Russia Today“ ir „Sputnik“, taip pat jų dukterinės įmonės nebegalės skleisti savo melo, kad pateisintų Putino karą ir sėtų susiskaldymą mūsų Sąjungoje“, – sekmadienį pareiškė ES prezidentė Ursula von der Leyen.

Neaišku, kaip šis draudimas bus įgyvendintas, nes ES atstovas spaudai vakar žurnalistams sakė, kad „ieškome geriausio teisinio būdo užtikrinti, kad galėtume pasiekti savo tikslus“, rašo „Politico“. Pranešama, kad ES pareigūnai nori, kad draudimas būtų taikomas ir internetinėms platformoms. ES atstovas spaudai „TechCrunch“ sakė, kad draudimas „tiksiai apims visas platinimo ar perdavimo priemones, įskaitant interneto vaizdo dalijimosi platformas ir programas“.

„Facebook“, „Twitter“ ir „TikTok“ imasi veiksmų

„YouTube“ ir kitos internetinės platformos tuo tarpu imasi veiksmų. „Facebook“ ir „Instagram“ savininkas Meta vakar sakė, kad blokuoja RT ir Sputnik visoje Europoje. Meta pareigūnas sakė toks žingsnis buvo priimtas po „keleto vyriausybių ir ES prašymų imtis tolesnių veiksmų Rusijos valstybės kontroliuojamos žiniasklaidos atžvilgiu“.

Šiandienos atnaujinime Meta sakė tai „pažemina turinį iš „Facebook“ puslapių ir „Instagram“ paskyrų iš Rusijos valstybės kontroliuojamų žiniasklaidos priemonių, o mes apsunkiname juos rasti mūsų platformose“. Pranešama, kad šis pakeitimas paveiks sąskaitas visame pasaulyje, ne tik Europoje.

Twitter sakė tai yra „etikečių pridėjimas prie „Tweets“, kuriose dalijamasi nuorodomis į Rusijos valstybei priklausančias žiniasklaidos svetaines, ir… imamasi veiksmų, kad gerokai sumažintų šio turinio cirkuliaciją „Twitter“. Etiketėse parašyta „Šis tviteris nukreipia į Rusijos valstybei priklausančią žiniasklaidos svetainę“ ir pateikiama nuoroda daugiau informacijos.

Nuo įsiveržimo matėme daugiau nei 45 000 „Twitter“ žinučių per dieną, bendrinančių nuorodas į Rusijos valstybines žiniasklaidos priemones. Nors daugelį metų žymėjome šimtų pasaulinių valstybinių žiniasklaidos priemonių paskyras, tviteriuose, kuriuose dalijamasi jų turiniu, trūko matomo konteksto. „Twitter“ svetainės vientisumo vadovas Yoelis Rothas rašė vakar.

Rusijos užsienio reikalų ministerija šiandien pareiškė, kad „Meta“ ir „Google“ turėtų atsakyti už „karo kurstymą“, rašo „Reuters“.

„DirecTV“ pranešė, kad pašalina RT iš savo kanalų, sakydama: „Mes pagreitiname šių metų sutarties galiojimo terminą ir nebesiūlome jų programų, kurios įsigaliotų iš karto“.

„TikTok“ teigė, kad blokavo RT ir Sputnik Europos Sąjungoje. „TikTok“, priklausanti Kinijos bendrovei „ByteDance“, sulaukė JAV įstatymų leidėjų patikrinimo, ar jis Kinijos vyriausybei teikia informaciją apie vartotojus.

Leave a Comment

Your email address will not be published.